Abonnementsbetingelser

ABONNEMENTBETINGELSER FOR MILJØHVERDAG APS

§1 Køb hos Miljøhverdag

Miljøhverdag ApS (Herefter Miljøhverdag)

Tandrupvej 4

8462, Harlev J

Tlf.: 24631036

kontakt@miljoehverdag.dk

CVR-nr: 40759948

§2 Priser

Alle priser er i danske kr. og inkl. moms og andre afgifter.

§3 Ordrebekræftelse

Når du modtager ordrebekræftelsen, bedes du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte Miljøhverdag på kontakt@miljoehverdag.dk

Mailen kan ende i spam, så husk at tjekke denne.

§4 Levering

Miljøhverdag leverer miljøkasser til hele Danmark. Bestiller du en miljøkasse uden for Midtjylland, vil din miljøkasse blive afsendt den 1. eller 15. i måneden.

Bestiller du en miljøkasse mellem d. 28-13. i måneden, vil din miljøkasse blive afsendt den 15. i måneden.

Bestiller du en miljøkasse mellem d. 13 og 28., vil din miljøkasse blive afsendt den 1. i måneden.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 39 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Miljøhverdag leverer i vores el-varebil til alle kunder i Midtjylland.

Bestiller du en miljøkasse mellem d. 28-13. i måneden, vil din miljøkasse blive leveret den 15. i måneden.

Bestiller du en miljøkasse mellem d. 13 og 28., vil din miljøkasse blive leveret den 1. i måneden.

§5 Opsigelse

Opsigelse skal ske senest 2 dag før næste forsendelse, såfremt du ikke ønsker den kommende boks. Opsigelse skal altså finde sted inden den 28. eller 23 i måneden, afhængigt af hvilken dag du modtager miljøkassen normalt.

Opsigelse kan ske via din kundekonto eller via direkte kontakt til Miljøhverdag på kontakt@miljoehverdag.dk eller tlf: +45 24631036

Kundekontoen administreres fra følgende: https://miljoehverdag.dk/account

§6 Betaling

Miljøhverdag ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Apple Pay, Google Pay, Shop Pay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Første betaling hæves umiddelbart med det samme. Efterfølgende betalinger hæves når din miljøkasse forlader vores lager.

§7 Særlige vilkår

Bemærk at det ikke er en gyldig opsigelsesmetode at lade være at betale. Du vil derfor hæfte for miljøkassen(e), returfragten og ny forsendelsesfragt. Husk at dit medlemskab hos Miljøhverdag er et løbende medlemskab, som betyder at dit medlemskab fortsætter indtil vi har modtaget en gyldig opsigelse.

Ved manglende betaling vil du blive tilsendt en faktura med forfald 8 dage senere. Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 50 kr. Ved en for sen betaling forbeholder Miljøhverdag sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven § 5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Miljøhverdag uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

§8 Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Miljøhverdag ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Miljøhverdag ApS
Tandrupvej 4, Hørslev
8462 Harlev J
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.


§9 Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.


§10 Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@miljoehverdag.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Miljøhverdag ApS
Tandrupvej 4, Hørslev
8462 Harlev J

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


§11 Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.


§12 Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


$12.1 Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.


§13 Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

§14 Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@miljoehverdag.dk

 

Abonnementsbetingelserne er senest opdateret den 2. november 2020